Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
De RAJA Group heeft Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) verankerd in het bedrijfsbeleid en omdat UDO BÄR onderdeel van deze groep is, verbeteren wij voortdurend de duurzaamheid van onze producten
Als internationaal succesvolle multichannel-distributeur beschouwen wij duurzaamheid als totaal ondernemingsconcept, zodat een leefbare toekomst ook voor volgende generaties mogelijk is. De 3 pijlers milieu, economie en maatschappij beïnvloeden elkaar en moeten op lange termijn in evenwicht zijn.
Om zich voortdurend te verbeteren, heeft UDO BÄR zich bij het kritisch onderzoek van zijn bedrijfsprocessen geconcentreerd op de volgende aspecten:
Om de ontwikkeling en verbetering van deze aspecten neutraal te beoordelen, werkt UDO BÄR samen met EcoVadis, dat wereldwijd de betrouwbaarste duurzaamheidsranglijsten voor bedrijven opstelt.
Geen woorden, maar daden!
Op verschillende gebieden kunnen bedrijven woorden snel omzetten in daden wat duurzaamheid betreft.
UDO BÄR geeft hiervoor het goede voorbeeld. Voor alle bedrijven van de groep zijn er bindende milieurichtlijnen en -doelen vastgelegd, waarvoor al concrete maatregelen zijn genomen:
MEER DUURZAAMHEID
Groene stroom
Overschakelen op CO2-neutrale groene stroom uit hernieuwbare energiebronnen om de uitstoot van broeikasgassen te reduceren
Voertuigpark
Geleidelijke vernieuwing van het voertuigpark met hybride of elektrische voertuigen
E-Bike Leasing
Aantrekkelijke aanbiedingen voor medewerkers om e-bikes te leasen
Papierverbruik
Minder papierverbruik voor interne en externe correspondentie dankzij digitale processen
Reclamedrukwerk
Energie-effi ciënter en, indien mogelijk, klimaatneutraal drukken en verzenden van reclamedrukwerk
Digital-Marketing
De voortdurende ontwikkeling van onze onlineactiviteiten spaart natuurlijke hulpbronnen en draagt in het algemeen bij aan duurzaam werken
Waterdispenser
Aanschaffen van waterdispensers in plaats van plastic flessen
Afvalbeheer
Plastic, papier en huishoudelijk afval scheiden
Steeds meer!
Hier letten we op bij onze productassortimenten:
DOZEN MOETEN ZIJN ...
Voor het verzenden van artikelen zijn herbruikbare verpakkingen vaak geen optie. Hiervoor worden meestal dozen gebruikt. Deze zijn er in veel uitvoeringen voor allerlei artikelen. Ook hier is het belangrijk om het meest duurzame product te kiezen. Let daarom op de volgende kenmerken:
Laten we de 5 manieren benutten (zie grafi ek) om het gebruik van verpakkingen te optimaliseren en de impact op het milieu te verkleinen
E-Mobiliteit
De term e-mobiliteit wordt vooral gebruikt voor voertuigen die rijden op elektriciteit uit het stopcontact in plaats van op fossiele brandstoffen. Hybride of elektrische auto‘s die rijden zonder directe uitstoot van verontreinigende stoffen, genereren het grootste milieu-effect. Wij breiden ons assortiment laadstations voor elektrische auto‘s voortdurend uit en denken vandaag al aan de wereld van morgen.
Digitaal, de juiste keuze!
Zoals van een multichannel-distributeur mag worden verwacht, richt UDO BÄR zich op het verder ontwikkelen en optimaliseren van digitalisering en automatisering: goed voor milieu en portemonnee.
De UDO BÄR Online-Shop
De UDO BÄR Newsletter
Wij zijn allemaal
verantwoordelijk!
MEER DUURZAAMHEID
Nu samen het juiste doen voor morgen. Door het uitwisselen van kennis, nieuwe ideeën en impulsen creëren wij met interne en externe relaties een samenhangend totaalbeeld
Onze medewerkers
Onze 120 medewerkers in binnen- en buitenland zijn deskundig en bevlogen.
Hoe kan dat?
Wij zorgen ervoor dat ieder van ons werkt in het vakgebied dat past bij zijn of haar kwalifi caties en vaardigheden.
Dat geeft voldoening.
Bovendien motiveren individuele bijscholingsmogelijkheden de medewerkers om hun dagelijks werk nog effi ciënter vorm te geven. Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden voor de medewerkers dragen bij aan het welzijn
Onze maatschappelijke betrokkenheid
Naast onze focus op milieu en economie speelt ook onze sociale en maatschappelijke betrokkenheid een grote rol. Wij zijn betrokken bij de activiteiten van de RAJA Foundation Daniele Marcovici (een stichting die strijdt tegen geweld tegen vrouwen en vrouwen helpt met opleidingsmogelijkheden), en steunen voortdurend regionale organisaties en verenigingen met giften in geld en natura
Onze klanten en leveranciers
Als internationale multichannel-distributeur hechten wij grote waarde aan een duurzame samenwerking met onze klanten en leveranciers. Met veel van hen werken we al sinds het begin samen, dus al meer dan 30 jaar.
Naast een uitstekend productassortiment tegen concurrerende prijzen en snelle levertijden, is vertrouwen, eerlijkheid en betrouwbaarheid de basis voor al onze inkoopprocessen en een voorwaarde voor tevreden klanten. Hier zijn wij trots op